joi, martie 22

IQ VERSUS EQ SAU UN ALTFEL DE SERVICE CLIENT


Scurt pamflet despre service client...


Inainte sa oferim servicii ne oferim pe noi...




 
Simbioza comunicarii interumane isi are secretul in capacitatea indivizilor de acceptare a interferentelor dintre ei si ceilalti indivizi .Aceasta comunicare la nivel subtil sustine intregul instrumentar  lingvistic pe care fiinta umana il poate folosi la un moment dat.

Este foarte important in lucrul cu oamenii ,in zone delicate de activitate ca cei care lucreaza cu publicul sa detina si sa fie capabili de inteligenta emotionala si implicit de manifestari ale acesteia,fara de care sunt total nepotriviti,rigizi asemeni unor cozi de matura intr-o padure de  bambus.

Intrebarea e ce alegem sa fim? Coada de matura  sau tulpina de bambus ? Sau reusim sa armonizam cele doua elemente si descoperim astfel formula potrivita pentru viata si activitatea noastra?!

Pai sa vedem: 


"Coada de matura" -Intelectul - IQ (capul)
  • ne ajuta sa facem socoteli;
  • ne ajuta sa procesam informatii;
  • se bazeaza pe logica;
  • ne ajuta sa rezolvam probleme;
  • ne ajuta sa reusim la scoala;
  • in decursul vietii, IQ-ul este relativ constant;
"Bambusul"-Inteligenta emotionala - EQ (inima)
  • ne ajuta sa ne intelegem pe noi insine si sa ne motivam;
  • ne ajuta sa luam decizii (fara emotii nu poate fi luata nici o decizie);
  • ne ajuta sa comunicam si sa ne intelegem mai bine cu alti oameni si sa construim relatii puternice, care dureaza;
  • ne ajuta sa ne transformam;
  • ne ajuta sa invatam din experienta;
  • ne ajuta sa fim creativi;
  • ne ajuta sa reusim la locul de munca si in viata.
Dezavantajele intelectului
  • functioneaza bine, doar cand suntem calmi;
  • functioneaza incet, sau in orice caz mai incet decat inteligenta emotionala; din aceasta cauza nu ne putem baza pe IQ, atunci cand ne aflam in situatii critice sau cand trebuie sa luam rapid decizii;
  • este un predictor slab al succesului nostru in viata; (insa un bun predictor al succesului nostru in scoala traditionala);
  • ramane relativ constant, toata viata.
Avantajele inimii
  • functioneaza bine in orice situatie;
  • functioneaza rapid – sau, in orice caz, mai repede decat IQ-ul; din aceasta cauza, ne putem baza pe EQ cand ne aflam in situatii critice sau cand trebuie sa luam rapid decizii;
  • este un predictor puternic al succesului nostru in viata;
  • poate creste – chiar foarte mult.


Sta in puterea noastra sa fim si una si alta,sa gandim  simtind oamenii si actiunile pe care le facem,le avem de facut,sa intelegem la nivel subtil,empatic ceea ce interlocutorul nostru are nevoie,isi doreste,pentru a-i putea oferi exact ceea ce are nevoie.

Stiati ca in spatele unui om nervos sta de cele mai multe ori un suflet obosit de lucruri care nu functioneaza si de voci seci care nu au rezultat pentru el?

V-ati gandit vreodata ca in graba asta materialista,in fuga asta de toate zilele omoram zambete pe fetele oamenilor cu figura noastra posaca si privirea sfidatoare?

Va mira caldura din ochii strainilor cand le zambiti? Sa nu va mire abia atunci sunteti vii -zambind,aducand lumina in calea celor ce au nevoie!

Stiti ca inteligenta emotionala poate ajuta la evitarea  escaladarii unei situatii de conflict?

Sunt multi care lucreaza cu oamenii si cred ca e de ajuns sa le ofere produsul de pe raft,sa le completeze o cerere,sa le caute ce au pierdut,sa  raspunda la intrebarile lor cand sunt nervosi,irascibili si nerabdatatori. Ei bine nu!

Mai trebuie sa zambim,sa avem intentii bune si privirea sincera ca si cea mai mare neliniste din sufletul celui din fata noastra sa se domoleasca.Empatia si tonul vocii,privirea intelegatoare face parte din ceea ce inseamna lucrul cu clientii.

Ce iti atragi de aici? Oameni multumiti,zambete si satisfactia ca ai adus pace in viata unui om prin modul in care ai incercat sa il ajuti.

Vedeti voi nu e de ajuns doar sa citim trebuie sa mai si intelegem ,asta ca sa nu mai pomenesc despre ceea ce citim!

Am vazut multe fete triste care s-au inseninat cand au primit un zambet si o vorba buna,oameni frumosi cu ochii rai si incapabili de empatie si bunatate fata de semeni afara de cei de la care pot obtine ceva  ori au vreun interes de ceva.Tot astia sunt si aia caror le pari suspect,zambesti prea mult,te cunosc prea multi,te saluta prea multi,esti suspect!
Suntem multi suspecti ,dar ma bucur fiindca am cunoscut oameni frumosi cu zambete sincere,profesionisti adevarati care s-au jenat deseori sa ii numesc asa,fiinte de lumina care si o dojana o spun zambind,oameni!
Ma bucur ca am avut si am de invatat de la voi toti ,cei pe care nu va pot numi aici,am invatat onoarea,empatia,darzenia,curajul,determinarea,decenta si lectia iubirii pe care o ofer celor din jurul meu! 
De aceea intreb si ma intreb : ce alegem sa fim:
-cozi de matura intr-o padure de bambus sau insusi mladita nobila de bambus ce se avanta stapanind atat pamantul cat si inaltimile intr-o armonie a complementaritatii existentiale survenite dintr-o intelegere primordiala a iubirii pentru aproape si de slujire a acestuia.


Nimeni nu e mai presus de nimeni afara de acela care iarta neconditionat orice manifestare a raului,iar aceia se numesc sfinti.Pana una alta suntem oameni,deci sa ne ingaduim mai mult sa ne facem unii pe altii mai buni in toate.

Sa pomenesc cat de importanta este inteligenta emotionala in profiling,cat de importanta este in misiunea de protectie gardare sau in  antrenamentele psyops?!
Este foarte importanta pentru ca  ofera indici de analiza ai unor receptori care nu se incadreaza in manualele de procedura,este importanta pentru asigura comunicarea nonverbala la nivel subtil intre client si garda de corp,security driver,este esentiala ca ea sa existe dintr-un moment initial fiind educarea acestui segment este extrem de dificil si de cele mai multe ori poate da gres in momente cheie.
Fara inteligenta emotionala nu reusim sa simtim pericolulul,nu reusim sa intelegem dincolo de voce mesajele care ne sunt transmise cu voie sau fara voie ,nu reusim sa calibram o anumita imagine in minte pentru a gestiona o situatie.

Exemple:il cunoastem pe y prin prisma lui x, coechipierul sau clientul intelege mesajul din privire si nu il ignora, identificarea cadrului ambiental din care suna un anumit individ..si exemplele pot continua...

Ramaneti in lumina...ca intuneric suntem destul.






sursa: scurte citate privnd def iq si eq https://www.ursula-sandner.com/adevarata-masura-a-inteligentei-e-q/

Niciun comentariu: