joi, mai 26

LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI (L.M.P.)- CONSTANTA . " LUPTA NOASTRA "















Atunci dupa revolutie in 1990 armata a avut nevoie de noi. Ne-au numit SERGENTI REANGAJATI. Am devenit MILITARI ANGAJATI PE BAZA DE CONTRACT in 1993 prin HG.503 prin care ni se recunostea CALITATEA DE MILITAR. A urmat degradarea din sergenti in caporali si nu am inteles de ce nu ne-a intrebat nimeni daca suntem de acord sau nu. Noi am numit-o degradare abuziva…Ne-am revenit din buimaceala in 2006 cu legea 384 cand spunem noi, am pierdut “calitatea de militar”. Eram “un corp distinct de militari” care cotiza la sistemul de pensii civile. Nu am putut accede mai departe la gradele de subofiteri pe filiera indirecta deoarece noi “garda veche” eram mereu prinsi cu un an sau doi in fata. Ni s-a parut o discriminare faptul ca subofiterii puteau ramane in sistem pana la 55 de ani, salariatii civili pana la 62 iar noi pana la 40.
Datorita legii 384 am inceput sa iesim din sistem unul cate unul la 40 de ani fara …nimic si pe usa din dos. Ne uitam la colegii nostrii care beneficiau de solde compensatorii si pensii anticipate la iesirea din sistem. La fel ca si ei noi am avut functii de executie cat si functii de comanda. Ni s-a parut o nedreptate avand in vedere ca am muncit impreuna , ne-am instruit, am suportat aceleasi privatiuni iar cei care au fost in teatrele de operatii si-au riscat viata si din pacate unii camarazi au murit lasand in urma copii orfani si familii zdrobite de durere. Mai mult la iesirea din sistem eram considerati in viata civila muncitori publici necalificati.
Multi dintre noi am plecat din armata dupa 18-19 ani de munca SUPARATI, DEZAMAGITI SI UMILITI.
ATUNCI AM LUAT ATITUDINE.
N-am strans in jurul Asociatiei Romil si am inceput LUPTA NOASTRA, o lupta care nu am dorit-o dar am acceptat-o ca fiind singura noastra sansa. Prin comentariile pe site, prin articolele pe care le-am scris cu inima: “Adio arme “, “Noi generatia de sacrificiu“, “Poveste“, “Un nou orizont“, “Victorie” ( Gladiatorul) si “105 la 0“, “Dupa 20 de ani “, “Au fost odata niste tineri…naivi” ( scrise de Dinu Nedelcu), am incercat sa tinem flacara sperantei aprinsa in sufletele camarazilor nostrii someri din toata tara chiar daca cateodata in sufletele noastre flacara abia mai palpaia. Dar nu ne-am pierdut speranta si luptand am mers mai departe.
S-a mers la COMISIILE DE APARARE din SENAT si CAMERA DEPUTATILOR. Oamenii politici si-au dat seama ca legea 384 este discriminatorie si au hotarat sa ne ajute.
DOMNUL DEPUTAT SCUTARU si DOMNUL SENATOR CORDOS au devenit CAMARAZII NOSTRII DE ONOARE!
Fiind militari nu ne-a interesat culoarea politica, pentru noi a contat in primul rand OMUL SCUTARU si OMUL CORDOS.
DOMNUL MINISTRU GABRIEL OPREA, ca un militar adevarat, ne-a ascultat , a inteles si a hotarat sa indrepte o lege , redandu-ne CALITATEA DE MILITARI, marind varsta la 45 de ani si facilitand celor iesiti la 40 reincadrarea.
Domunul Ministru a dorit un Consilier care sa fie o punte intre noi soldatii gradati profesionisti si domnia sa.
Consilierul Ministrului, Dinu Nedelcu , a fost si el militar angajat, are studii superioare si este omul potrivit la locul potrivit. El cunoaste cel mai bine problemele noastre si stim ca se ” zbate” acolo sus pentru noi.
Speram ca Domnul Ministru sa nu-i uite pe cei care din anumite motive nu s-au reincadrat si sa beneficieze toti de reconversii profesionale si protectii sociale conform legii 51 pe 2010 articolul 19, sau daca limita de varsta va creste la 50 de ani sa li se faciliteze reincadrarea celor care doresc acest lucru.
Avem CREDINTA SI SPERANTA ca pe viitor niciun militar profesionit nu va mai iesi din sistemul militar la limita de varsta SUPARAT, DEZAMAGIT SI …UMILIT.
NOI AM FOST , SUNTEM SI VOM FI MILITARI PANA LA MOARTE!!!
ONOARE SI PATRIE!
Gladiatorul.





Un comentariu:

法律-筆記 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.