luni, august 22

CONTROLUL CORPORAL SI SCANERELE CU RAZE X PARTE A PROGRAMULUI PILOT "PUNCTELE DE CONTROL ALE VIITORULUI"


In urma articolului " off de ziarist" au fost numerosi cititori care au ridicat anumite problematici in legatura cu ceea ce se numeste la noi "Controlul Corporal "incercand sa nu "dau din casa" si cu toate astea sa va si informez corespunzator,adaug:


Dupa cum urmeaza :






In luna iunie, Comisia Europeana a emis un raport referitor la evaluarea stiintifica a posibilelor riscuri asupra sanatatii, raport necesar anterior instalarii acestei tehnologii pe teritoriul statelor membre. Insa Uniunea Europeana nu impune folosirea acestor aparate de scanare in aeroporturile din statele membre, fiecare tara din U.E. fiind libera sa aleaga daca va folosi sau nu aceasta tehnologie. De asemenea, raportul confirma ca aparatele de scanat prezinta un risc grav de violare a drepturilor fundamentale ale cetatenilor U.E.
In Dubai, oficialii responsabili cu securitatea au declarat ca aparatele nu vor fi folosite din cauza preocuparilor pentru detaliile cu caracter personal si pentru ca riscurile pentru sanatate, pe care le prezinta acestea, sunt necunoscute.
Guvernul SUA a supus dezbaterii capacitatea acestor aparate de a detecta explozibili sau alte obiecte periculoase, pe care oamenii le-ar putea ascunde. In acelaşi timp, International Air Transport Association, IATA, care reprezinta 250 de companii aeriene din intreaga lume, inclusiv operatorii de transport principali din SUA, a pus la indoiala modul in care aparatele de scanare pot servi unui plan de securitate global.
In prezent, aparatele sunt instalate in 39 de aeroporturi din SUA (din 16 iulie), iar, in cel mai scurt timp, TSA are planuri de instalare si a altora. Unele aeroporturi din Uniunea Europeana., incluzand Schiphol, in Amsterdam si Heathrow, in Londra, ofera deja pasagerilor posibilitatea de a trece prin scanerul corporal in locul controalelor efectuate cu vechile tehnici.

Scannerele sunt niste cabine transparente in care intra pasagerul si care emit "unde milimetrice", care trec prin materiale textile si identifica metale, ceramica, plastic, materiale chimice sau explozive, a explicat Autoritatea pentru securitatea aeriana pe site-ul Departamentului Transporturilor.

Imaginea tridimensionala este transmisa unui agent aflat intr-o camera separata si inchisa, iar fata pasagerului nu poate fi vazuta, potrivit autoritatilor.

Operatiunea dureaza cateva secunde si urmeaza sa inlocuiasca perchezitiile corporale.

Barry Stenhardt, directorul programului "tehnologii si libertati" al asociatiei pentru apararea libertatilor ACLU, a declarat ca "oamenii nici nu au idee cat de grafice sunt imaginile" si a dat asigurari ca se pot distinge formele pasagerului, in special sexul.

Asociatia subliniaza pe site-ul sau ca aparatul arata "detalii foarte intime ale corpului, de exemplu urmele unei mastectomii, pungile pentru colostomie, implanturile de penis, tuburile catetere sau marimea sanilor sau a aparatelor genitale".

Lara Uselding, de la Departamentul Transporturilor, aminteste, insa, ca pasagerii au dreptul sa aleaga intre aceasta metoda si "perchezitia corporala" obisnuita.

Guvernul american intentioneaza sa instaleze inca 30 de astfel de aparate inainte de sfarsitul anului. In Europa, aeroportul Schiphol din Amsterdam foloseste deja aceste scannere.

SI NU UITATI DE:


Control securitate in aeroport

Toate persoanele care urmeaza sa calatoreasca, precum si bagajele acestora, se supun controlului de securitate inainte de imbarcare, in scopul de a se preveni introducerea la bordul aeronavelor a armelor, explozibililor sau a altor dipozitive, precum si a obiectelor periculoase care pot fi folosite pentru comiterea unui act de interventie ilicita.

Lasarea bagajelor nesupravegheate in zonele publice ale aeroportului este interzisa.
Nu acceptati nici un colet sau bagaj al altei persoane, indiferent care ar fi motivul!
Nu va parasiti bagajul nici macar pentru cateva secunde!


Cum se efectueaza controlul de securitate?

In acest scop sunt utilizate echipamente tehnice de inalta performanta (aparate cu raze X, detectoare de metale fixe si portabile, detectoare de explozibili). Daca situatia impune, controlul se poate efectua si manual.


Este interzis sa transportati in cabina urmatoarele categorii de bunuri:

- arme de foc, clasice sau artizanale, intregi sau demontate, in stare de functionare sau nu, precum si parti componente ale acestora;

- dispozitive detonatoare artizanale, produse pirotehnice, dispozitive explozive (de uz militar) si componente ale acestora;

- substante sau dispozitive incendiare, clasice sau artizanale, intregi sau componente ale acestora;

- substante toxice de lupta, incapacitante, neuroparalitice, radioactive, acizi, inflamabile, corozive, substante chimice de uz gospodaresc etc;

- arme albe (boxuri, sabii, pumnale, bate etc);

- orice obiect de uz gospodaresc ce poate fi folosit in actiuni de interventie ilicita impotriva aviatiei civile prin taiere, impungere, lovire (cutite, topoare, satare, coase, secere, scule profesionale, foarfeci, andrele, lame de ras, statuete etc.).

- jucarii sau imitatii de arme de foc;

- alte obiecte periculoase (cartuse de sifon, butelii de oxigen, lampi subacvatice, vopsea, diluant de vopsea, otravuri, alcool in concentratie de peste 70%, baterii auto etc);

- orice alt obiect care da motive intemeiate de suspiciune.

Ce nu am voie sa transport in bagajul de cala?

Cala este acel loc din avion in care sunt transportate bagajele inregistrate ale pasagerilor.

Este interzis sa transportati in cabina urmatoarele categorii de bunuri:

- dispozitive detonatoare artizanale, produse pirotehnice, dispozitive explozive (de uz militar) si componente ale acestora;

- substante sau dispozitive incendiare, clasice sau artizanale, intregi sau componente ale acestora;

- substante toxice de lupta, incapacitante, neuroparalitice, radioactive, acizi, inflamabile, corozive, substante chimice de uz gospodaresc etc;

- alte obiecte periculoase (cartuse de sifon, butelii de oxigen, lampi subacvatice, vopsea, diluant de vopsea, otravuri, alcool in concentratie de peste 70%, baterii auto etc).


Ce se intampla cu obiectele despre care am aflat in aeroport ca nu am voie sa le transport in cabina?

Formalitatile de inregistrare (check-in) constau in prezentarea la ghiseul unei companii aeriene pentru a fi admis ca pasager al unui anumit zbor. Este locul in care va inregistrati bagajele si le predati pentru a fi verificate si apoi transportate in vederea imbarcarii in cala aeronavei. In cazul in care ati aflat abia in aeroport ca obiectele din geanta dv. precum briceag, cleste de unghii, foarfece, cutit nu sunt admise in cabina, le puteti transfera in bagajul de cala. Daca aceste bunuri nu pun in pericol siguranta aeronavei, acestea pot fi inregistrate ca bagaje de cala. De asemenea, astfel de obiecte pot fi predate operatorului aerian pentru a fi transportate separat si apoi restituite pasagerilor la destinatie.

Daca in urma controlului de securitate trebuie sa abandonez un obiect, acesta imi va fi restituit?

In cazul in care, din diferite motive, obiectele interzise tranportului in cabina, nu au fost nici inregistrate ca bagaje de cala, nici predate companiei aeriene transportatoare, atunci bunurile vor fi abandonate in cutii special destinate si distruse mecanic conform prevederilor procedurilor aeroportuare in vigoare.




DACA VA PLAC CURELE CU TINTE,CU BUMBI METALICI ,CU CATARAME DE METAL,AVETI VREUN INEL ATASAT PRINTR-O ANUMITA ZONA,ETC,ETC, ATUNCI E MAI BINE SA NU LE IMBRACATI,ACCESORIZATI,ETC.
ASA "POARTA" NU VA "SUNA" EVITAND PROBABIL CONTROLUL CORPORAL.

DUPA CUM STITI ACESTA ESTE EFECTUAT DE PERSOANE CU ACELASI SEX CA SI DUMNEAVOASTRA!
ACEST LUCRU ELIMINAND ORICE ATAC LA PUDOARE PE CARE IL PUTETI MANIFESTA IN CAZ CONTRAR!


O nouă tehnologie dezvăluită la reuniunea anuală a Asociaţiei Transportului Aerian Internaţional ar putea reduce timpul necesar trecerii prin punctele de securitate - de la 35 de minute, la câteva secunde.

Viitoarele puncte de control vor fi dotate cu scanere pentru iris, care vor "spune" dacă identitatea persoanei corespunde cu cea din paşaportul ce are implantat un cip. De asemenea, scanerul va detecta nivelul de risc şi va îndruma pasagerul către una dintre cele trei porţi: "călător cunoscut", securitate normală sau securitate sporită.

În funcţie de nivelul de securitate, aparate cu raze X vor analiza corpul persoanei şi conţinutul bagajelor, în timp ce pasagerul va merge de-a lungul unui tunel. Călătorii care merg prin tunelul cu securitate sporită vor fi supuşi la o analiză mai agresivă şi la o verificare amănunţită pentru detectarea explozibililor şi a lichidelor.

John Pistole, şeful Administraţiei de Securitate a Transportului din Statele Unite, a participat la lansarea acestei noi metode de securitate şi a anunţat planurile de punere în aplicare a noului sistem în următorii cinci ani.

"Nu ne aflăm în faţa punctelor de control ale viitorului, dar încă lucrăm la acest lucru. Cred că, în cele din urmă, vom vedea ceva similar", susţine Pistole.

Această metodă nu este prima care include scanarea irisului ca procedură de securitate în aeroporturi. Anul trecut, Departamentul de Securitate Internă a lansat un program pilot care utiliza scanarea irisului şi care a fost folosit de grănicerii din McAllan, Texas.

Văzută drept o alternativă mai rapidă decât analiza amprentelor digitale, scanarea irisului a verificat statutul deţinuţilor din punct de vedere al legalităţii imigrării în SUA şi a adunat informaţiile într-o bază de date.

Uniunea Americană a Libertăţilor Cetăţeneşti a avut obiecţii referitoare la această nouă metodă. "Dacă poţi identifica orice individ aflat la distanţă fără a avea permisiunea lui, practic se va permite urmărirea fizică a acestuia oriunde va exista o cameră de fotografiat şi acces la internet", declară avocatul Christopher Calabrese.

Între 2006 şi 2008, un program al Administraţiei de Securitate a Transporturilor a oferit un serviciu privat de securitate. În schimbul sumei anuale de 179 dolari, pasagerilor le era verificat ID-ul cu ajutorul unui scaner al ochilor şi apoi treceau către linia de securitate obişnuita.

Un program pilot ce foloseşte "Punctele de Control ale Viitorului" este aşteptat pentru a fi introdus anul viitor. Detaliile programului vor dezvălui exact modul în care acesta va funcţiona.



FAPT DIVERS DE LA CALATORI..

"
O mica povestioara de saptamana trecuta, cand am vizitat Israelul.

M-am luptat enorm ca sa nu am stampila lor in pasaport, intrucat in viitorul apropiat as vizita si Libanul, si nu vreau sa-mi schimb pasaportul. La intrare in tara mi-au stampilat un cartonas in loc de pasaport (la cererea mea), iar inainte de baggage claim am fost supus la un mic interviu de 3-4 minute, marea lor nelamurire era de ce un tanar de 21 de ani le viziteaza tara singur, tinand cont ca am si o viza frumoasa de Iordania pe prima pagina. Le-am aratat toate hartile si orarele autobuzelor si trenurilor pe care le-am imprimat si m-au crezut intr-un final ca sunt un biet turist.

La iesire din Israel a fost mai complicat. Ei au un control de bagaje si inainte de check-in, iar angajati ai aeroportului se plimba printre randuri si te intreaba unde mergi si daca esti singur. Fiind singur, mi-au cerut pasaportul si vazand viza de Iordania si lipsa unei stampile de intrare in Israel, au inceput din nou intrebarile, de data asta mult mai amanuntite. Vreau sa precizez ca am fost interogat de 3 ori in 10 minute, de cate 3 persoane diferite. apoi a inceput controlul bagajelor, au desfacut totul, a durat 30 minute dupa care m-au escortat intr-o camera separata pentru control corporal. A urmat escortarea la check-in si escortarea la controlul pasaportului (m-au sarit peste al doilea control de bagaje, intrucat la primul m-au controlat pana peste cap si un al doilea nu-si mai avea rostul). La passport control a urmat un nou interogatoriu, am avut impresia ca toti cei care m-au controlat erau frustrati de faptul ca nu gasesc nimic in neregula cu mine. Insa s-au purtat foarte frumos, tot respectul. Si oarecum e de inteles de ce fac asta cu cei pe care-i considera ca avand o fata suspecta...

Evident ca dupa toata lupta mea pentru a nu-mi fi stampilat pasaportul, la iesirea din Israel (la untimul control al pasaportului) am uitat sa cer acest lucru, si mi-au pus stampila exact langa cea de Iordania:)."


"Si rezidentii si cetatenii sunt uneori supusi la controale foarte amanuntite in aeroport."


SI PENTRU CA LA NOI VI SE PARE PREA DUR ,URMARITI URMATORUL LINK:

http://stirileprotv.ro/video/video-vezi-in-ce-consta-un-control-corporal-pe-aeroporturile-din-sua/60456889.




pe data viitoare,
dar mai ales "ZBOR PLACUT" oriunde v-ati duce.




sursa:http://travelsplendid.ro/read-me/aparatele-de-scanere-a-corpului-uman-din-aeroporturi/
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/International/94527/10-aeroporturi-din-SUA-au-scanere-care-permit-autoritatilor-sa-vada-sub-hainele-pasagerilor.html
http://www.bileteavion1.ro/control_securitate.php
http://www.descopera.ro/dnews/8330328-scanarea-irisului-procedura-de-securitate-care-starneste-controverse
http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t331935-100.html

2 comentarii:

Cârcotaşu spunea...

Prin anii '50 şi '60, cel puţin în România, controlul corporal la aeroport, pe cursele externe, era obligatoriu. Sigur, se desfăşura clasic, pe dezbrăcatelea!
Astăzi, pentru motive medicale, nu se mai poate efectua o radioscopie, se consideră nejustificată expunerea la radiaţii, iar medicul stomatolog recomandă radiografia "panoramică" în locul a 2-3 radiografii simple, pentru a evita expuneri repetate. Dacă însă-i vrei să te îmbarci într-un avion a cam început să se considere nesemnificative asemenea considerente.
Dinspre SUA se aud multe voci care spun că renunţă a se mai deplasa înspre Europa, datorită tocmai controlului efectuat pe aeroporturile americane.

Anonim spunea...

Valuable info. Fortunate me I discovered your site by accident, and I am shocked why this twist of fate didn't happened earlier!

I bookmarked it.

Here is my weblog: online spiele kostenlos ohne anmeldung ohne download ()