luni, martie 21

MAY DAY SI MARCEL ZAREA.SABORDAREA FLOTEI ROMANE SAU UN ALTFEL DE S.O.S !






O CARTE DE EXCEPTIE CU UN AUTOR DEOSEBIT - MARCEL ZAREA!





http://www.marcus64.wordpress.com/








*Marcel Zarea si-a propus sa continue sa scrie in acelasi stil "duminical" si captivant pentru cititor, de la prima pana la ultima pagina .
La Liceul Teoretic Ovidius, in prezenta fostilor profesori, a colegilor si a familiei, comandantul de cursa lunga, Marcel Zarea si-a lansat, sambata, lucrarea de debut "May Day….; Sabordarea flotei romane".
*Structurata pe 36 de capitole, autorul isi caracterizeaza cartea drept o culegere de "povestiri marinaresti", cu specificarea ca, mai bine de 90% din intamplarile prezentate, sunt traite si experimentate in cei 27 de ani petrecuti pe mare. La aceasta experienta se adauga si cunoasterea din interior a fenomenului care a dus la disparitia flotei comerciale. "Am scris acest roman din dorinta de a asterne pe hartie amintiri placute din anii petrecuti pe mare, cat si pentru a-i da cititorului o viziune mai clara asupra fenomenului numit generic “Dosarul Flota”; viziune bazata pe experienta unui om care a lucrat in “sistem" si-a justificat demersul comandantul de cursa lunga, Marcel Zarea. Scopul autorului nu este acela de a se transforma in judecator sau procuror, insa impresiile personale sunt "intarite" de trimiteri la documente sau luari de pozitie oficiale.
Marcel Zarea este convins ca timpul va decide cine a facut posibila aceasta "mega-escrocherie", in urma careia aproximativ 15.000 de navigatori sunt siliti sa lucreze sub pavilion strain.
"May Day… Sabordarea flotei romane" a aparut de la "o joaca" pe internet, care a inceput sa se materializeze atunci cand autorul a constatat ca textele sale, postate pe diferite forumuri au avut succes. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu terminologia maritima "May Day" este semnalul de pericol care inlocuieste semnalul "SOS".
Prin aceasta sintagma, Marcel Zarea si-a propus sa traga un semnal de alarma asupra modalitatii in care flota comerciala romana a fost instrainata. In termeni marinaresti, "sabordarea" presupune actul voit al proprietarului navei, care de teama, ca nava sa nu cada in mana inamicului, o scufunda. "Am ales termenul pentru ca pierderea flotei nu a fost facuta fortuit ci a fost dusa cu buna stiinta la sfarsit, de oameni cu decizie politica in tara noastra".
Desi a renuntat la navigat in urma cu patru ani din motive de sanatate, comandantul Marcel Zarea, indragostit iremediabil de mare, promite sa continue sa scrie in acelasi stil "duminical si liber la citit".


Doritorii isi pot procura un exemplar chiar de la autor, accesand blogul www.marcus64.wordpress.com cu o adresa valida de e-mail,contra sumei de 29 RON (taxe postale incluse), exemplar continand autograf si dedicatie din partea dansului.


Multumesc.

2 comentarii:

Anonim spunea...

"Pentru cei care nu sunt familiarizati cu terminologia maritima "May Day" este semnalul de pericol care inlocuieste semnalul "SOS" ".

May Day nu "înlocuieste" SOS. May Day este în fonie ce este SOS în radiotelegrafie. Deci nu se înlocuiesc,ci se completeaza.

karadeniz spunea...

Cunoscut in blogosfera pentru celebrul " Blogul lui Marcus" MARCEL ZĂREA ne-a parasit pentru o lume mai buna si mai linistita.
Dumnezeu sa il odihneasca.